רשלנות רפואית בלידה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רשלנות רפואית בלידהלידה היא אירוע מרגש, עם זאת יש למצער מקרים לא מעטים של רשלנות רפואית במהלך לידה, הגורמים נזקים לאם ולתינוק. רשלנות רפואית בלידה יכולה להתרחש גם אם מהלך ההיריון והמעקב בתקופה זו היו תקינים.

בתי המשפט נוהגים לפסוק פיצויים גבוהים כאשר הוכחה בפניהם רשלנות רפואית בלידה וזאת עקב הנזקים החמורים ליולדת ולעובר.

רשלנות בלידה מתייחסת  להליך הלידה, החלטות שגויות של הרופאים לגבי הדרך בה מבוצעת הלידה, ניתוחים שבוצעו בלידה, שימוש לא מיומן או לא נדרש במכשירים במהלך הלידה.

איך מתרחשת רשלנות רפואית ?

רשלנות מתרחשת בגלל מעשה או מחדל (אי מעשה) של הצוות הרפואי במהלך הלידה, ובין היתר קורית במקרים של מצוקת העובר ו/או היולדת.

רשלנות היא סטייה מהסטנדרט הרפואי הנדרש, כלומר, הרופא המטפל לא פעל כפי שרופא סביר היה צריך לפעול באותו המצב, והתנהל באופן לקוי. לצורך פסיקת פיצויים ברשלנות רפואית לא נדרשת כוונה לפגוע.

רשלנות רפואית בלידה תיבדק מתחילת הלידה ועד לסיומה.

מקרים שנחשבו לרשלנות רפואית בלידה

  • לידה מכשירנית או ניתוח קיסרי שאינם מבוצעים במיומנות, לדוגמא לידת ואקום או לידת מלקחיים שאינה מקצועית עלולה לגרום לנזקים למוח;
  • העדר השגחה מספקת על היולדת, או התעלמות ממצוקה עוברית;
  • העדר רופא בחדר לידה במהלך הלידה כשיש צורך, עלול לגרום נזק בלתי הפיך לעובר, דבר שיכול להיחשב לרשלנות;
  • כאשר יש צורך בלידה מכשירנית ולא מבצעים אותה, או לחילופין, ממהרים לבצע לידת מכשירים למרות שאפשר לילד בלידה טבעית;
  • כאשר לא מבצעים ניתוח במצבים שדורשים ניתוח קיסרי כמו למשל מצוקה עוברית או בגלל גודל העובר;
  • כאשר לא בוצעו ביולדת בדיקות כגון : אולטרסאונד, מוניטור, בדיקות דם ושתן, בדיקה גניקולוגית, וכולי, או כאשר מפענחים תוצאות של בדיקות באופן שגוי;
  • אם הרופא המטפל אינו מיומן דיו הוא יכול לגרום לנזקים במהלך הלידה, למשל:משיכה חזקה של התינוק, עלולה לגרום לשיתוק חלקי בגפיים, מה שנחשב לרשלנות רפואית;
  • חשוב להיוועץ עם מומחים לגבי ניהול הלידה אם חלילה מתגלים סיכונים בלתי צפויים. חשוב להסביר לאישה את הסיבוכים והסיכונים לגבי הדרך המומלצת ללידה וגם לתת לה אפשרויות חלופיות לביצוע הלידה. העדר היוועצות או אי מתן מידע מלא ליולדת, עלולים להיחשב כרשלנות;
  • כאשר יש רשלנות בכל הקשור לזירוז או לחילופין באי זירוז הלידה;
  • רשלנות בהוצאה השליה;

נזקים ליולדת בעקבות רשלנות רפואית:

היולדת עלולה לסבול מנזקים כתוצאה מרשלנות רפואית ובין היתר : דלקת ברחם, קרע בתוך הרחם, נזקים לשלפוחית השתן בעקבות לידה מכשירנית, זיהום בגלל שאריות של השליה ברחם.

נזקים לעובר בגלל רשלנות רפואית :

רשלנות רפואית עלולה לגרום נזקים חמורים לעובר ובין היתר :

מומים שונים, שיתוק של הגפיים, שיתוק מוחין או פיגור בגלל העדר חמצן למוח, דימום מוחי בלידת ואקום  או בלידת מלקחיים ושברים בגולגולת.

הפיצויים

גובה הפיצויים נפסק בהתאם להוצאות שנגרמות כתוצאה מהרשלנות הרפואית, וכן על פי אומדן של כאב וסבל. פיצויים נקבעים לפי פרמטרים של גיל האישה, הכנסות בני הזוג, הפסדי השתכרות כתוצאה מהרשלנות, נכות שנגרמה לילד, צרכיו המיוחדים, שיקום, וכולי.

בתי המשפט רואים צורך לפצות בפיצוי גבוה את הנפגע מרשלנות רפואית בלידה, מאחר ומתחשבים בתוחלת חייו המלאה שנפגעה ושלא באשמתו, וכן בנזקים שנגרמו להוריו המטפלים בו.

רשומות רפואיות

בתביעת נזיקין רגילה התובע הוא זה אשר צריך להוכיח את תביעתו. עם זאת בתביעת רשלנות רפואית יש חשיבות גדולה מאוד למסמכים רפואיים. העדר רשומות רפואיות עומד לחובתו של המוסד הרפואי, דבר שעלול לגרום להיפוך נטל הראיה, כלומר לכך שהמוסד הרפואי הנתבע הוא זה שיצטרך להוכיח, שלא התנהל ברשלנות בכל הנוגע להליך הלידה.

התיישנות

לתביעת רשלנות רפואית בלידה שמוגשת על ידי הקטין יש תקופת התיישנות ארוכה מזו של תביעת נזיקין רגילה. רק מהגיעו של הקטין לגיל 18 תתחיל להימנות תקופת ההתיישנות, כך שהוא יכול להגיש תביעת רשלנות עד הגיעו לגיל 25.

 

אולי יעניין אותך גם:

רשלנות רפואית מקרוזומיה: מהי רשלנות רפואית הקשורה ללידת עובר מקרוזומי?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן